Sunday, October 24, 2010

Into the Norwegian winter

Last year I joined one of the foremost photo clubs in Norway, called "Bekkalokket". Besides learning an awful lot about photography, one gets the chance of taking part in photo excursions. Yesterday we had one of those.

We started early and experienced the rise of both the sun and the morning mist.

A winter sunrise in October can appear very magical.

We stopped for a long time at a waterfall called "Steinsdalsfossen".

It is famous for the the path that goes behind it where visitors can walk dry-shod "into" the rumbling water (Famous is also a fellow blogger who is a member of our club).

As can be seen here.


We also visited "Hardanger farøyvernsenter" where old ships are restored and maintained. This is the old local steamer "Stord 1".

This is the Engine Telegraph from the same ship.

And when I got home, there was the full moon to finish off a perfect day of photography.

34 comments:

Malyss said...

Woaw! if this club is the reason why you take such gorgeous pictures, "Thank you, club"! But talent and eye behind the technic can't be learned, and belong to you! Every of those photos are a dream for me..The first with snow let suppose that soon, some trolls and fairies will get out from the mist; Boats are always a great subject for my imagination, and, oh, this moon!!!
You're offering us a great and fabulous gift to celebrate your winter's beginning!

imac said...

WOW Rune my friend, this post is full of fab shots, love the mist,snow,waterfall, and that shot of the full moon is wonderful, thats with a BIG lens,lol.

Dina said...

Each picture is incredibly beautiful.
So glad you joined that club and that you all get out to wonderful places. I love Norway; with every post your blog reminds me of that.

Abraham Lincoln said...

Grateful to see so many shots of your excursion. And a familiar one like the Moon.

E Squared and Mui said...

I love the mood of the first shot ---

Randi's Tanker said...

Vakre bilder, som alltid. Men jeg liker ikke at vinteren har ankommet. Det er ALTFOR tidlig for meg!

Vil heller en tur med Stord 1, helst en vakker sommerdag :-)

detroit dog said...

Wow --- LOVELY. Really.

Paulie said...

Each one beautiful in its own way!

VALKYRIEN said...

Her var det mye flott! Skikkelig fine de nærbildene av fossen...men jeg tapte mitt hjerte helt og fullt til det første! Noe så vakkert, for et nydelig dust bilde! Nå er det min tur til å ta hatten av Rune! :)

GAWO said...

Kjempefine bilder Rune. Du har virkelig hatt utbytte av fototuren. Jeg har plukket ut mitt farvorittbilde :-) ... og det kopierer jeg glatt over til min egen PC. Det er vel lov det?
:-)

RuneE said...

GAWO: Du får vel lov til det meste :-)

GAWO said...

:-)
Takk

Anne-Berit said...

Så kjempefine bilder du har tatt,nydelig de to første,men den fossen skulle jeg gjerne vært og fotografert,så gøy at man kan gå under den og ta bilder fra undersiden.Månebildet var også veldig bra.God kveld til deg:)

Marie said...

Ja dette må verkeleg ha vore ein perfekt dag, det vitnar resultatet om!

Dei to første bilda var magiske!

Henrietta said...

Hej
I just love first two photos, the first one is so calming, my soul rest there:)
I don't like clubs but this trip would been nice, all those beautiful places. How did you get so close up photo from moon, do have SUPERsuperZOOM, it is amazing.

Tommy Andre Nekkoy said...

Månebildet var/er imponerende - Hvilket objektiv brukte du ?

John`s Photography said...

Flott serie Rune. Det første er det beste :)

Henrietta said...

Okej thak's for the information.Now I understand amazing moon but still it's amazing despite cropping:)
Good night

becky at abbeystyle said...

Oh my, Rune!!! These are glorious reflections of the feelings I imagine about Norwegian snows! Thanks for the unexpected glimpses of your wonderful trip with those who have photographic interests similar to yours...a benefit to all of us when you pass it on via the internet!! Thank you, my faraway-but-close-in-genetics friend!

Lew said...

You had a highly successful day with your camera! The mist is mesmerizing, the snow serene and the shot through the waterfall looks like frosted glass! Your moon shots are always fantastic.

Anne said...

Å dere må ha hatt en superkjekk dag :-)
Sammen med trivleige fok med samme interesse, dele erfaringer og lære av hverandre, utrolig kjekt det ja!! Savnes faktisk på min kant, helt klart. En er medlem i BioFoto da, men det blir mest fra superekspert til de som er tilhørere i en sal føler jeg. Lite erfaringsutveskling, og jeg er vel den lille myggen bakeerst i salen kan jeg tenke meg, he he

Et kjempeflott knippe bilder Rune, og jammen har vinteren kommet på plass til deg også. HER derimot har helga vært en lang stor dusj.

Anneklem

Dagrun said...

Så kjekt med sånne turer! Det tåkebildet var knallfint, og min favoritt i serien her. Steindallsfossen er kjempefin og sikkert ikke lett å avfotografere uten å få vått kamera.

Ps også wow for flott månebilde!

ArneA said...

Endelig en blogpost som til de grader viser hva du kan få til. MER!!!!
:)

Irene said...

Lekre bilder Rune! Blir helt misunnelig på bildene og for at jeg ikke fikk være med, hehe!

Ha en fin "vinterdag" i vest :o) (Snøen er vel borte igjen nå?)

Irene :o)

Gry said...

Dere har hatt det travelt! Vinterbildet ser nesten ut som om det er tatt i februar! Huttetu, men nydelig er det.

Dave said...

Great series,

i have to submit my "wow" on the first photo, simply magnificent.

Hans HB said...

Her har du fotodokumentert turen din på en utmerket måte!
Flotte bilder!

Viola said...

Å himmel for noen vakre bilder, og for en FOSS!!!! =) Det ene bildet er kanskje tatt tvers gjennom fossen, med sola på andre sida, stilig!! Og den skarpskudde månen da!! Men det som virkelig tok pusten fra meg.... det var det første bildet!!!! :)

Marka said...

Great photographs! It's been quite awhile since I've done a photowalk. I was planning to do one this past weekend with a friend of mine, but life intervened and we were unable to. Kepp on makin' great photographs!

lynnwiles said...

The first two shots are magical in a series representing a long and good day. What lens did you use to shoot the moon?

david mcmahon said...

Great shots, RuneE - but the first one is my favourite!

Rune (Bildebloggen) said...

Dette var et utrolig flott knippe med bilder, etter bildene å se må dette ha vært både en fin dag og en fotografisk herlig dag.

EG Wow said...

That was an awesome day! And your photos are wonderful!

Tulsa Gentleman said...

So many excellent photos. You are really a wonderful photographer. Awesome moon.