Monday, December 14, 2009

A traditional Christmas market

At Schøttstuene, Bryggen, Bergen.

19 comments:

Dina said...

Hey, who turned out the lights? ;)

I would love to see all these decorations (even though I don't have a tree or Christmas).

VALKYRIEN said...

Det der er skikkelig julestemning! Sikkert masse rart å få kjøpt der, slike ting og tang man egentlig ikke har bruk for men kjøper likevel! :)
....men det er jo slik det ofte er rundt juletider!

Rune (Bildebloggen) said...

Alltid spennende på steder som dette, og noe "kjekt" finner man bestandig. Fin stemning i bildet derfra.

Gallow said...

This must have been a very tricky shot to balance the light coming in through the window. Excellent work.

imac said...

Getting into the Christmas spirit here Rune.
Very nice capture and to get the lighting just right too.

Malyss said...

Sweet light of Christmas!
When I'm in a Christmas market, I'm more excited than a child in Disneyland!!Ü

Ida said...

Stemningsfullt. :)

Du har helt rett.
Den siste bildeserien min ble knipset på fredag.
Men bilder går ikke ut på dato, som kjent. ;)
Det er meldt kuldegrader og litt snø her fremover.
Jeg gleder meg!
En smak av skikkelig vinter.
Men om jeg husker riktig, så liker ikke du snøen like godt som meg...? ;)
Jeg må løpe og kjøpe brodder, tenker jeg. Hehe.

Dina said...

I was just kidding about the room being semi dark. I love the lighting here.
I hate using flash and almost never do.

John said...

I always liked Christmas in Copenhagen.

Your EG Tour Guide said...

This seems more like Christmas should be like than shopping in big stores.

James said...

Nice shot. I just returned from seeing European Christmas markets for the first time.

John`s Photography said...

Her har du fanget en fin julestemning på iso 3200 :)

Anne said...

DER så det jo kjempekoselig ut!!

Stemningen har du fått godt inn i bildet Rune.

Anne-Berit said...

Å,så koselig.Alltid mye spennende å finne på sånne julemesser:o)

lynnwiles said...

Reminds me of the Scandinavian markets in my younger days in Minnesota.

Barbara Martin said...

The magic of the season can be seen on the boy's face. Well done, RuneE.

becky at abbeystyle said...

You've created a delicious intimacy here--an effect of the lighting, no doubt, as well as the sweet little hubbub of people so happily bent over handcrafted goods. Thanks for the glimpse of Christmas from across the pond. Looks like home.

Unseen Rajasthan said...

Beautiful shot !! This is fantastic !!Unseen Rajasthan

Dimple said...

Lovely! I am too much a patron of big box stores and not enough of the smaller handcraft markets that are available.