Sunday, May 24, 2009

Hedgehog

One advantage of having a rural summer cottage is that you may find photo subjects like this little guy here. I heard some rustling among the bushes and found two of them! I took a lot of pictures, only to find that I had to delete most of them. They are so wary that even my exposure setting of 1/200 sec. was too slow most of the time. It seems that they could hear the mirror starting to lift and then reacted before the shutter had finished. This was the best one.

But next time...

14 comments:

Dina said...

One great shot is enough. Lucky you to see them!
I have found quills up to 40 cm in our woods but have never seen the animal. Stachelschwein, maybe?

Mr. Nighttime said...

Wow, nice shot! We do battle here with groundhogs, also known as woodchucks. They dig holes...lots of them...usually in my backyard. Personally, I would rather shoot them with something else, but the local constabulary might object.

Svein said...

Pent bilde dette!
De fleste jeg ser er overkjørte, har sett 2-3 bare til nå i vår... De er raske, men ikke raske nok disse stakkarne, og piggene beskytter ikke særlig mot bildekk.

VALKYRIEN said...

De er så fine disse piggete dyrene! Og dette bildet ble jo kjempebra!
Solen skinner i øynene på den!

Her jeg bor finnes det faktisk en god del, men de viser seg stort sett etter at solen har gått ned. Tok noen bilder for noen år siden med et helt annet kamera enn jeg har nå - og måtte vel slette de fleste jeg også. Jeg venter på en neste gang jeg også....! :)

Anne said...

Nei men har du sett noe så søtt...

Ble rene gjettekonkuransen dette, for jeg undret og undret mens jeg ventet på at bildet ble lastet ned :-) og så kom da til slutt det søte ansiktet med snuten frem.

Lite av den da, disse piggsvinene..., synd i grunn, for de har jo sin mijon i naturen de også. Husker da vi var små, vi satte ut melk, men nå tror jegjammen ta meg ikke jeg har sett noen på sanrt 20 år..., du!! så gammel en er blitt ja...

Malyss said...

TrOOOp mimi! Sorry, I said it in french, but I have no better word to say how lovely I find hedgehogs!I love them, they are so frail. Your picture is simply wonderful to me.Thank you so much for sharing!

Marka said...

Nice photograph of an elusive animal!

Rune (Bildebloggen) said...

Så fin han var der han titter fram av busken :) Veldig flotte å se på de der, pent bilde.

Heges fotoblogg said...

Noe så skjønt som det lille ansiktet der han titter ut under bladene. Vi har pinnsvin i nabolaget her :-) Men de fleste pinnsvin jeg ser er dessverre overkjørte :-(

Barbara Martin said...

This is perfect, RuneE. The wee things do have to be careful despite their spiny coat.

imac said...

Wow, great shot of Mr Prickly Hog.

Lynn said...

Great shot. Quite a few people keep hedgehogs as pets here - are they considered pets in Norway?

Your EG Tour Guide said...

I find that wild critters have amazingly good hearing. The sound of the shutter does scare them. This is a nice photo though. I've never seen a real hedgehog in person as they are a European animal.

Shady Gardener said...

You are fortunate to be able to photograph these in the wild! Aren't they so cute? Some people have them as pets here.