Monday, January 05, 2009

Another local bridge - en annen lokal bro

Today I'll show you another local bridge, "Solsviksundsbroen". This one is the in the far north of our municipality and was the last part of the connection between Fjell and Øygarden to the north to be finished. At the same time it removed the need for a ferry and a local boat between Bergen and Øygarden. Here it is seen from the west.

-----

Idag er det en annen bro fra lokalområdet - "Solsviksundbroen" nord i Fjell- Den var den siste broen som ble åpnet og som knyttet Øygarden og Fjell sammen. En fergestrekning og en hurtigbåt til Bergen ble lagt ned samtidig. Her sees den fra vest.


As with any other bridge, it can also be seen from beneath.

-----

Selvfølgelig kan den også sees nedenfra.,

It is of course also possible to take the middle-of-the-road approach.

-----

For ikke å snakke om en gjennomsnittsløsning

Or if you look westwards just before entering the bridge, you will see this view. The North Sea in the horizon.

-----

Her er utsikten mot Nordsjøen like før en kjører inn på broen.






Comments can be made on this blog
Rules can be found here

-----

Kommentarer legges inn på denne siden.

20 comments:

Mitt Empire said...

Flott bro. Jeg har lagt ut en av mine lokale broer på bloggen min. Velkommen inn for å se.

Anne-Berit said...

Den var flott du.Jeg har også lagt ut ei bru,men den er ikke så stor som din.Får ikke fram noen blogroll,men det er sikkert noe hos meg som gjør det.

Katney said...

It is no wonder you are so aware of bridges, considering where you live.

I've the oldest bridge today at Katney's Kaboodle

Lew said...

Looks like a lot of concrete went into this bridge. And a lot of forms were built. But what a gorgeous view! Great photo work to get these pictures.

PERBS said...

What a neat way to share your special bridge! What a view from it!!!!!!

I have mine up also but it is a small bridge that connects a much longer hiking trail. Come and see it.

I will catch up on all the entries I missed very soon. . .

Barbara Martin said...

Lovely photos, and I particularly like the last one.

Your EG Tour Guide said...

The bridge makes such a graceful arch from one side to the other...at least from the angle that you took the first photo. ;-)

Ivar Ivrig said...

Flott lys i bildene. Er det pano det første? Eller har du en vidvinkel-linse?
Ha en fin uke

ArneA said...

Da tok jeg ikke feil i går kveld.
Det ble fortsettelse i 2009
Tror snart jeg har brukt opp mine gamle broer så jeg må ut på jakt
:)

Hyde DP said...

It is an ugly brute that one but functional and practical - the view of the islands towards the sea is much prettier.

A. said...

Is it really arched, or is it the way you took the photo? Because the shot from the middle of the road looks quite flat. Whichever it is, the view from it is stunning!

PS, sorry to have missed last month - I completely forgot.

Liv said...

Denne synes jeg er STILIG!

Anemone said...

Ohoi, den har jeg passert ja :-))

ikke sant??? for det er den man drar over når man kjører til Ida??

Jo!! temmelig sikker, og den gravplassen på høyre hånd der alle ligger i en klynge, herre jemini.

John said...

Flotte bilder og presentasjon av Solsviksundsbroen.

GAWO said...

En bro med "swung" over. Den er stilig, men med dine bilder blir den helt spesiell.

Ida said...

Flott presentasjon og veldig fine bilder med fint lys.
Jeg glemte "Broer som binder" denne gang. For andre gang.... Så, da må jeg vel klare å "sy sammen" ett innlegg til neste gang. :)
Du får minne meg på det du, er du snill. ;)

peterkorkala said...

En väldigt fin bro, och vädligt fina bilder, Rune!
Jag är lite avundsjuk på er i Norge som verkar ha jättemånga stora och fina broar!

P.S. Vore bra om man kunde kommentera utan OpenID, bara genom att ange namn och URL.

RuneK said...

Pene bilder RuneE. Spennede at dere har dette gående, mange flotte broer å se.

Mediterranean kiwi said...

bridges are always a wondrous sight to view above waterways

Marites said...

i love your North Sea pic..it looks so awesome!

My world entry is up here