Monday, December 17, 2007

Bloggers take more pictures


This strange title struck me when I looked through today's capture and noticed that it included picture number 9000 with this camera. It is a three years old Canon EOS 300D. I have upgraded with a full-size flash, changed the main lens to one made of proper glass and an extra tele-zoom, but otherwise it is the same.

And this is only one of my cameras. I try to always bring one with me, so I usually have a small compact one in the belt. Many of the pictures in my blogs is taken with that. It will soon be two years since I started blogging and the number of pictures taken per week are steadily increasing.

9 comments:

Kerri said...

I like this shot a lot!! Lovely colors!!!

PS - I don't even have a "header" on my blog....I haven't figured out how to get one to look right.

Lilli & Nevada said...

Love the colors.
I should of had a spare camera with me the other day.

Bucefalo said...

Hi Rune, It could be your problem resolved, increasing the width of the header using Edith HTML.
You can try to change the header-width and the header-description.
I don't remember if this is all but you can try some modification. Pay attention, before saving you have to do a preview or clear edits to come back.
Good luck!

RuneE said...

Thank you, but I have found that this does not work for me (see post above)

Marie said...

Hei.
Eg er nok ikkje den rette til å hjelpe nokon med toppbilete på bloggen, eg har dumma meg skikkeleg ut når eg har forsøkt å hjelpe andre, hehe.
MEN -så er det sånn at eg er ikkje redd for å dumme meg ut, eg har funne ut at livet går vidare uansett. Derfor tar eg sjangsen på å fortelle korleis eg i mi vankunna gjer når eg lagar header. Eg opnar biletet i Paint, reduserer og skjer av til biletet er ca så stort som eg vil ha det, så skriv eg på det og legg det ut. Det hender eg må gjere fleire forsøk... Sånn verkar den enkle hjernen min, -og eg har faktisk skifta header fleire gonger. OG fått det til...

Nydeleg himmelbilete forresten... Eg har berre digitalt kompaktkamera. Eg fekk det i sommar og har tatt noko over 1100 bilete til no.

Dei siste juleførebuingane er å vaske golv m.a. soverom til barna kjem heim og pynta stova.

God kveld til deg :)

RuneE said...

Takk for kommentaren!
Jeg ser du har en mal som er smal, dvs ikke fyller alle skjermer helt ut. Det gjør min og jeg hadde som en del andre toppbilder som var betydelig bredere. Disse lar seg ikke lenger bruke. Max er på omtrent den størrelsen du (og nå jeg) har.

Et bilde på toppen slik jeg har det nå kler ikke uten videre en blog med den typen mal jeg har, men den gjør det på den du bruker. Det er derfor mulig at jeg kommer til å skifte mal - når jeg gidder.

evlahos said...

fantastic sky, amazing colors

GAWO said...

A lovely picture. I think this plane is bringing some one home for Christmas

RuneE said...

Thank you GAWO! I hope they'll arrive before SAS (if it is them up there) goes on strike, since I'm expecting my daughter no.2 home from Kristiansand on Saturday. We see her all to seldom.

PS If the looks of this page is continuously changing at the moment, it is because I'm experimenting a bit.